Perfekte turneringer for Svein Erik og Karl Anker

Det er ikke hver sesong noen går gjennom hele klubbmesterskapet uten poengtap, men i år skjedde det i både lynsjakken og langsjakken. Svein Erik Lurdalen tok tittelen klubbmester 2026 med 8 av 8 poeng. I tillegg til bokpremier belønnes han med de to prestisjefylte bokstavene «KM» på internratingen.

Geir Ove Kristiansen vant klasse 2.

På sommeravslutningen, med klubbmesterskap i lynsjakk, fortsatte de sterke prestasjonene. Karl Anker Slettum lot ingen slippe unna og vant samtlige 12 partier.

Bak ham fulgte Svein Erik Lurdalen og Dale Kunic, mens Kristian Balswick og Geir Ove Kristiansen tok klassepremiene.

Etterpå ventet pizza, premier og godt humør. Det var ekstra hyggelig å se både tidligere medlemmer og flere kjente ansikter fra pubsjakken.

Før brikkene pakkes bort for sommeren, gjenstår pubsjakkfinalen på Tråkka Mat & Vinhus 29. mai og Blemesterskapet 5.–7. juni. Håper mange tar turen!

Kongsbergmesterskapet etter sommeren:

Neste sesong innføres det en egen premie for beste urangerte spiller. Kongsbergmesterskapet er en fin arena for alle som ønsker å prøve seg i langsjakk, og nye medlemmer får halv pris på medlemskapet når de melder seg inn for høsten. Så her har man ikke noe å tape ved å gi det en sjanse. Skulle du være interessert i å bli med, eller har noen spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt på 48170208.

Kongsberg Sjakklubb takker alle som har deltatt gjennom vårsesongen og ønsker alle medlemmer, bimedlemmer og drop-in spillere en riktig god sommer!


Publisert

i

av

Stikkord:

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Kongsberg Sjakklubb